من یک مبتدی هستم

در عالم رازیست که جز به بهای خون فاش نمی شود

من یک مبتدی هستم

در عالم رازیست که جز به بهای خون فاش نمی شود

من یک مبتدی هستم

زود بیدار شدم تاسرساعت برسم
بایدامروز به غوغای قیامت برسم
من به قدقامت یاران نرسیدم ای کاش
لااقل رکعت اخر به جماعت برسم
آه مادر!مگرازمن چه گناهی سرزد
که دعاکردی وگفتی به سلامت برسم؟
طمع بوسه مدار ازلبم ای چشمه که من
نذردارم لب تشنه به زیارت برسم
سیب سرخی سر نیزه ست...دعاکن من نیز
این چنین کال نمانم به شهادت برسم
محمدمهدی سیار

پیام های کوتاه
  • ۱۸ ارديبهشت ۹۳ , ۱۱:۱۶
    نماز
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

امروز می خوام یه تلنگری به خودم، به تو و همه کسانی که اسمشون رو گذاشتن دانشجو بزنم! آره دانشجو! صحبتم با یه قشر چند میلیونی!

می خوام بگم ماها که این اسم رو با خودمون یدک می کشیم و هر جا میریم انتظار داریم بخاطرش احترام بذارن و جایگاه خاصی بدن، چقد تونستیم انتظارات و نیازهای جامعه رو برآورده کنیم؟ اصلا تا حالا شده از خودت بپرسی خانواده، دوستان، مسئولین،‌رئیس جمهور و رهبر از ما چه انتظار و توقعی دارن؟ اصلا از نقش خودت تو جامعه خبر داری؟

پدر و مادرت که هر جا میرن با غرور میگن: بچه ما تو دانشگاه درس می خونه می خواد مهندس و وکیل و... بشه! و این شاید نهایت خواستشون از تو باشه.

ولی امروز می خوام یکم جدی صحبت کنیم و بریم دنبال انتظار مسئولین کشور به خصوص انتظار رهیر رو بدونیم و از نقش خودمون تو شطرنج زمونه اگاه بشیم و بفهمیم چه حرکتی رو باید انجام بدیم و چه جور حرکتی از مال انتظار می ره!!

می خوام از شماره دانشجویی که تنها مشخصه ما تو دانشگاه و پیش مسئولین شده فراتر بریم و به هویت اصلی خودمون بپردازیم.

دو سال پیش که تعدادی از دانشجویان رفته بودن دیدار با رهبری ایشون یه موضوعی با عنوان آرمانگرایی رو مطرح کردند و فرمودند: ((دانشگاه یک جریان سیال متراکم از نیروست که اگر آزاد و هدایت شود کشور را به طور کامل هدایت خواهد نمود و افزودند که آرمانگرایی بعنوان یک توقع اساسی مورد تاکید می باشد و آن را در سه بخش تبیین نمودند:

آرمانگرایی در علم،‌ سیاست و معنویت و اخلاق

اهل علم آرمانگرایی رو این جوری معنی کردن: (( ستایش یا دنبال کردن اصول یا اهداف متعالی و حقیقی و به تعبیر دیگر پیگیری مصرانه آرمان و ایده آل است و معمولا در مقابل واقع گرایی قرار می گیرد که به معنی تسلیم شدن در برابر واقعیت هاست)).

البته ما امروز بخش آرمانگرایی در علم رو شروع به بررسی می کنیم.

در همون جلسه رهبر انقلاب تاکید کردن(( آرمانگرایی در علم یعنی بدنبال قله های علمی رفتن که این هدف، خوب درس خواندن را ضروری می سازد و امروز درس خواندن، علم اموزی، پژوهش و جدیت در کار اصلی دانشجویی،‌یک جهاد است.

باید به معنا و عمق آرمانگرایی توجه کرد و ضمن پرهیز از تندروی با ملاحظه واقعیات و مصالح تصمیم گرفت و اقدام نمود و همیشه به یادداشت که آرمانگرایی یعنی پایبندی به اصول و ارزشها و تاثیر گذاری بر جهت مخالف و تاثیر ناپذیری از آن))

نمی خوام زیاد بحث و طولانی کنم و مطمئنم فهمیدین که درس خوندن خشک و خالی و بدون هدف نمی تونه نیاز جامعه رو برآروده کنه.

ادامه دارد....

  • مبتدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی